aku.kami.semua;-)

we share coz we care.....

Pages

Salam
Actually bersalah nak gne bahase 'alien' ni. Tap sorry ea Aina XD
K, 26 Disember 2011, aku kehilangan salah seorang dari ahli keluarga ak. Memang sedi tapi aku pegang kata-kata ayah aku.."jadikan pemergian ini sebagai sebuah refleksi buat diri kita untuk tahun 2012"....
K, that is not the story XD
Cenggini, aku ade sorang bestfriend waktu kecik2 dulu..
Name die IJAM...
yer, die lelaki.
Ak rapat die dengan dia dulu untill lah ak da besar...ak x jumpe die da
Ade lah sumtimes aku ushar die dari berande umah atuk aku ( sebab die jiran atuk aku)
die dah besar douh!!!
berubah gile. Tapi ak malu nk tegur dier lah :-(
Tadi nk dijadikan cer....dier ade sekali waktu nak uruskan jenazah nenek aku tuh...aku bace tahlil kat depan and dier lak tgh uruskan bende-bende berat kat belakang.
aku rase dier cam ushar aku jer tapi aku senyap je arh...takot nanti orang kate aku perasan. hehe
So, lepas tahlil, aku gi la dapur nak minum air, tetibe aku nampak die ngan abang die tengah makan kat dapur gak (memang family ktorang rapat sebab tuh dier nagn selamber je leyh lunch kat umah aku)
tengah nak cari cawan, tetibe abang dier tegur aku...
"Kakda wat ape sekarang?"
"X buat ape2 pown...tunggu result je lah.." aku jawab ngan humblenyer...
"Owh, same ngan Ijam arh ni..."
"Haah, kiteorang kan sebaye..."
aku pown kuar dari dapur...
dengan beraninya...aku tanye lah si Ijam tuh...
"Erh, Ijam buat ape sekarang?"
"Same, x buat ape2 gak."
"Dapat PLKN?"
"Tak...(sambil wat muke yang dier selalu wat waktu ktorang kecik2 dulu.."
"Wah!!! Kite GENG arh!!!"
Dapat x citer dier??
Aku dapat tegur balek bestfriend aku eventhough conversation nih sket jer...TAPI AKU BAHAGIA DOUH!!!
then, waktu balek dari kubur lepas kebumikan arwah, aku balek jalan kaki ngan adik aku. Tetibe jer ade motor lalu sebelah aku.
Ijam ngan abang dier yang tegur aku tadi. Memule, dowang lalu jer cam biase and aku x kesah. Pastu, aku ternampak abang dier bisik sumthing kat telinge ijam tuh and then, turn belakang and senyum kat akuh. aku pown senyum lah balek...haha
Kesimpulannye, dapat arh gak aku tegur bestfriend aku balek setelah sekian lamenyer...
THE END XD

0 Responses so far.

Post a Comment

    About Me

    My Photo
    IzmanaGB
    kick off your shoes and lepak wif us...the bloggers are Mai (Hikari Naito), Aina and Izyan...three person many stories one world....haha...camner??
    View my complete profile

    Followers