aku.kami.semua;-)

we share coz we care.....

Pages

Wokeyy..so last morning off I went to MARA office for the PILN interview.Aku sampai awal..dalam pukul 10 pagi (bersama mak terchenta) dan lepas tu kami pun dudukla kat tempat menunggu yang disediakan.Dalam duk tengah tengok orang lain daftar,mak aku pun start tanya pasal sijil tu semua.So aku pun keluarkanla file holder yang berisi sijil-sijil aku yang dah "tersusun rapi" ikut cara aku.Bila dia tengok susunan sebegitu rupa,apa lagi memang kena kat situla..dan2 je kena susun kat situ..haish..tengah-tengah membuat gerakan reformation dekat fail sijil tu,ada someone ni datang kat aku.....


"Aina!"

"Izyan!!"

Time tu Izyan dah habis dah sesi interview dia tu,so muka berseri-seri + relieve dia tu.Macam ada spotlight kat atas kepala dia tu.Haha..thank Allah,dengan datangnya Izyan ni dah kira macam ada supporter n motivator la sebelum melangkah ke interview tu *mood sebelum yan datang - dispoiled oleh mak sebab sijil-sijil tu

Yada...yada,dah daftar dan lepas tu semua calon tesl kena jawab satu soalan esei,soalannya adalah kalau anda diberi peluang untuk kembali ke masa lampau dan boleh ubah 1 hari,would you change it and why
Entah macam mana pulak time tu aku jawab aku tak akan ubah apa-apa (tipu je nih,,actually ada je yang aku nak ubah tapi macam personal sangat je so aku pun came out with that answer).Lepas tu,sesi berkenalan dengan groupmates..semua ok,friendly.Nice la having them as my groupmates.Tak lama lepas tu,sampaila turn kami untuk sesi interview..secara berkumpulan.(pheww..relieved jgak).

Interview tu berjalan dengan lancar and agak laid back,semua cooperate dan bersaing untuk bagi pendapat masing-masing.Sampaila kat satu soalan,

"What was your biggest conflict in your life?'

Soalan tu nampak macam soalan biasa je.iyalah just kata and state the reason.Tapi bagi certain,soalan tu agak susah jugak untuk dijawab.Salah seorang groupmate aku jawab yang konflik terbesar yang dia pernah alami adalah bila parents dia bercerai.Macam mana dia go through cakap-cakap orang sekeliling yang paranoid yang judge situasi dia dan family dia.Hampir-hampir menangis kot dia..

Sampai ke turn aku,aku kata major conflict yang dalam hidup aku setakat ni adalah time Form 5.Start dari awal tahun lepas lagi..,I was struggling to get just D for Add Math.Memanjang je fail sampaila pertengahan tahun 2011,Pak Yem a.k.a. cikgu favourite Izyan push aku betul-betul dalam subjek nih.Memang konflik betul time tu,time orang lain start sorang-sorang naik dorm sebab dah siap homework or nak tidur,aku still stay up kat study room sampi pukul 2,3 pagi just untuk siapkan homework Add Math.Sampaila study room kosong..(kadang-kadang emma teman aku)aku still buat Add Math.Kalau tak siap jugak,bangun awal pagi walaupun malam sebelumnya berjaga tahap saraf mengantuk macam dah putus kat otak.Tak lama lepas tu,markah Add Math aku naik sikit-sikit,walaupun tak banyak tapi tak de la teruk macam mula-mula dulu.Ada waktu aku dapat A untuk Math dan dia lempar macam tu je kertas aku sebab tak dapat A+.Itu jangan katala,dia keluar je kelas,tiba-tiba mata aku masuk taufan habuk.Dan trial SPM,aku tak berjaya dapat apa yang dah Pak Yem target..kenala aku dengan dia.Sampai warning kalau mana-mana student yang tak dapat gred paling cikai pun B+,dia tak akan mengaku murid tu dia yang ajar.Serious..pressure kott time tu..boleh pulak kata macam tu.Time tu aku sedih sebab orang yang aku respect cakap macam tu,tapi dia just nak yang terbaik untuk student dia kan..so I took that as a challenge..Alhamdulillah STF 0711 dapat 100% A dalam subjek Add Math.

So taraa,conflict solved..sebak kot time kata konflik Add Math tu (eceh..)

All in all,interview tu okla dan boleh tahanla.Just tawakal and waiting je sekarang.Aku tak mengharap sangat..(mungkin sebab tak nak frust)tapi kalau dapatla PILN tu,memang awesome and alhamdulillah.Haha

Habis je interview,mak aku pun ajak ke SOGO dan Jalan Masjid India,dengan alasan tak jumpa kain untuk baju raya lagi..hahaha.rasa penat berjalan lebih dari penat interview..haiyaa mak ni..










1 Response so far.

  1. Hai baby aina.. Cuba teka kita sapa.. *wink2*
    Btw, that day was awesome! :)

Post a Comment

    About Me

    My Photo
    IzmanaGB
    kick off your shoes and lepak wif us...the bloggers are Mai (Hikari Naito), Aina and Izyan...three person many stories one world....haha...camner??
    View my complete profile

    Followers