aku.kami.semua;-)

we share coz we care.....

Pages

Boleh dikatakan hampir setiap hari jugakla aku check website eduloan mara,sama ada dah boleh log in untuk tengok surat tawaran penuh dari MARA tu ke tak..,dan setiap kali jugakla bila dah klik ke page tu,masih tak dapat-dapat jugak surat tu..




  So,dalam menunggu MARA,aku buat research tentang course yang aku bakal ambil kat KMS nanti,(eceh,,research gitu)

Kalau nak tengok secara overviewnya dari website KMS memang tak banyak sangat info bagi bakal Teslians untuk refer,just subjek-subjek yang akan diambil dan FAQ pasal keseluruhan course Tesl di KMS.So ada beberapa cara untuk tau dan buat mental preparation serba sedikit sebelum menjejakkan kaki ke KMS;

1)Call office KMS
2)Call/jumpa/im/twit pensyarah-pensyarah yang berkaitan dengan subjek-subjek dalam course Tesl.
3)Crash KMS and bercamping kat sana dalam 3 hari 2 malam(abaikan guard)
4)Random research on Google about Tesl
5)Blogwalking ke blog-blog yang memang diakui blogger-bloggernya adalah Teslians under MARA(ini bukan racist ya,hehe)

Out of 5 ideas 'kerepek' yang aku terfikir,yang nombor 4 tu aku dah buat tapi resultnya still samala.Tak banyak sangat yang dapat aku faham tentang Tesl so aku pun memulakan aktiviti blogwalking tu..dan hasilnya memang ohsem.Memang aku dapat apa yang aku nak tau tentang A-level Tesl di KMS.


1)bawangmerahsquared.blogspot.com
-Blog ni memang best nak dibaca.Sangat membantu,banyak info,.shows me what reality is when taking up Tesl

2)Milly's
-Ada banyak information yang boleh dijadikan rujukan,tauladan,peringatan,pengajaran..yada,yada tentang A-level Tesl

3)Nota Kehidupan
-Pandangan someone tentang someone(???!)haha,bagus..tak rugi pun kalau baca.a REAL REMINDER for us.

Ni antara blog-blog yang aku dapat tau..kalau ada,insyaAllah aku update,untuk peringatan dan rujukan diri sendiri dan kepada sesiapa yang sudi singgah kat blog nih :)



Pic yang keluar kat google image bila aku search pasal A-level,tak tau apa kena mengena dengan course ni.
*agaknya lepas kena psycho kat kms,jadi camni kot.kihkih.>.<
















1 Response so far.

  1. hello there :)

Post a Comment

    About Me

    My Photo
    IzmanaGB
    kick off your shoes and lepak wif us...the bloggers are Mai (Hikari Naito), Aina and Izyan...three person many stories one world....haha...camner??
    View my complete profile

    Followers