aku.kami.semua;-)

we share coz we care.....

Pages

                Malam ni....tak ada apa-apa pun.Tapi aku terjumpa satu blog ni,




                                                       BLOG ARCX13.COM


Memang terbaikla blog ni.Setakat ni,dalam hidup aku..belum pernah lagi jumpa blog yang sangat sarkastik bahasanya tapi membina entrinya.Blog ni diasaskan oleh seorang student yang currently berada di New Zealand.(kotla..tak taula dia dah habis belajar ke apa.)Memang kerja gelak je bila baca entri-entri yang ada kat blog ni tapi kena gelak pianissisimo la..Kalau tak,akan ada 2 orang 'khadam' yang sudi kata aku ni gila sebab gelak sorang2..




Berbalik pada blog tadi,erm..aku terjumpa link blog ni dekat SBP '94,link tu sangat-sangatla menarik perhatian aku sebab masa tu,aku still dalam mood 'tertanya-tanya' kenapa ranking STF untuk PMR 2011 boleh jatuh ranking ke-9??sebenarnya dah tau kenapa,tapi nak buat macam mana..tak selamanya kita berada di atas...sekali-sekala kena la rasa jatuh tu macam mana. (eh?ignore je la)Dan link tu menerangkan mengapa analisis PMR 2011 bagi subjek Bahasa Melayu dan Pendidikan Islam boleh jatuh?The explanation is....laa,penggunaan bahasa rojak,cacamarba dan tunggang terbalik yang sudah menjadi bahasa rasmi bagi golongan remaja sekarang(aku tak terkecuali pun guna)


Erm..tapi pada pendapat aku,rasanya penggunaan bahasa yang...sangat alien(bak kata blogger tu la)tu boleh lagi asalkan jangan dibawa ke waktu P&P dan masa exam.Mungkin sebab sekarang ni golongan belia mana ada nak usik karya-karya yang berat..silibus KOMSAS sekarang pun aku rasa macam dah ringan je.Aku cuma tak berapa sukala dekat kelompok-kelompok novel yang selalunya(memang akan ada) pembaca beli.Novel-novel macam tu tak membina langsung.Tak berpijak pada realiti.Apa yang kita kekurangan sekarang ni adalah REALITI.Bila kadang-kadang aku tengok list bestseller dekat surat khabar...Ya Rabbi,novel-novel macam ni yang dapat bestseller??Erm..tak salah la kot sebab tu memang untuk kategori 'non-fiction'.




Berbalik jugak kepada blogger tu,currently dia tengah ambik courses dalam Psychology.Wah,satu bidang yang sangat-sangatla aku teringin nak belajar.Sejak asyik melayan Deception With Keith Barry ni,macam terpengaruh pulak..Tapi aku tertanya-tanya jugak apa beza antara "mentalist" dengan "magician"?Perlu ke Keith Barry,sebagai seorang mentalist bernaung di bawah International Magicians Society??Hmm..




Entri malam ni sangatla huru-hara sebab tengah fikir macam-macam benda..










1 Response so far.

  1. tgh study lg, double major.

    thanks :)

Post a Comment

    About Me

    My Photo
    IzmanaGB
    kick off your shoes and lepak wif us...the bloggers are Mai (Hikari Naito), Aina and Izyan...three person many stories one world....haha...camner??
    View my complete profile

    Followers