aku.kami.semua;-)

we share coz we care.....

Pages





Dulu time kecik-kecik,aku memang suka buat biodata tak rasmi ni kat mana-mana page kosong yang aku jumpa.Buku latihan sekolahla,diarila,buku notala..bla bla..Memang dari kecik dah mind set untuk jadi seorang doktor.Dan dekat part cita-cita tu aku memang akan letak "doktor".heh,aku memang obses nak jadi doktor..dulu.


21 MAC 2012

Tarikh result SPM 2011 keluar..tarikh yang ramai peramal-peramal tak bertauliah duk teka,agak.Tarikh yang bila mana result yang keluar tu akan jadi a major turning point dalam hidup seseorang pelajar.Hari yang aku memang dah totally heartless pasal result.Point aku datang sekolah just untuk ambik slip and tangkap gambar je,(haha..yela tu)

Dalam tengah kawan-kawan aku yang lain(mak aku pun) berdebar-debar nak tunggu result keluar,aku duk snap gambar.Sumpah,memang rasa kosong time tu.Apa nak jadi,jadila..and result pun keluar.Alhamdulillah subjek yang aku memang target A aku dapat A.Overall result : OK.Grandiloquents yang lain dah sebak campur gembira dapat keputusan masing-masing.Great.Aku senyum n teruskan aktiviti aku meng'snap' gambar.


7 MEI 2012

Result UPU keluar.Aku dapat course yang aku letak sebagai pilihan pertama masa mohon dulu.UIA.Hoho..bakal student UIA la aku nampaknya.Tapi..still tak dapat apa-apa scholarship or pinjaman.Macam mana ni..

Dan lepas tu permohonan pinjaman boleh ubah MARA keluar..

Pinjaman boleh ubah??Dah tak de scholar ke?hmm..apply je la..

UIA ni..UIA tu..ok.semua dah settle.Tinggal nak daftar je 3 hari bulan nanti.Beli tu beli ni,masuk group CFSIIUM dekat FB..research tu,research ni..memang dah semangat UIA la.Nak-nak pulak dah terlampau boring kat rumah,tak buat apa-apa.Dah rindu nak bukak buku balik..


1 JUN 2012

                                                        TAHNIAH!!
                                         PERMOHONAN ANDA BERJAYA

Itu yang keluar bila aku check status permohonan kat website MARA...

Alamak..mana satu nak pergi ni??UIA=doc,MARA=lecturer/cikgu.Hmm..dua-dua ada saham dunia akhirat.Mana satu nak pergi??

Aku ada masa yang singkat je untuk decide nak pilih mana.

At the end,I chose MARA..

Hopefully apa yang aku dah decide ni memang betulla untuk aku.Aku tak strong subjek sciences walaupun aku science stream student sejak Form 1.So art-based course yang aku dapat dari MARA ni memang sesuailah untuk aku.Dan bila aku dah decide nak pergi MARA,memang aku takkan bergelar student UIA la,dan tak bergelar doktor yang aku dah memang obses time aku kecik.

Bila kawan-kawan aku yang lain dah masuk u and tanya aku pergi mana..Soalan typical,u mana course mana.Aku jawab jela "KMS.Tesl"

Tapi aku rasa Izyan lagi sadis kot experience dia..

"Masuk mana nanti"
"INTEC"
"Ouu,ambik chemical engineering ya?"

*krik2

"Tak,Tindikan French"

Izyan pernah cakap kat aku bila dia mention yang dia study kat Intec,mesti orang-orang yang bertanya tu akan respond nama-nama course yang gempak-gempak macam medic.eng,sc aktuari yada yada...sedangkan dia hanya ambik French kat sana.Padahal result si Izyan ni boleh je kalau dia nak apply course yang gempak-gempak tu.Inferior to another science students?maybe

Aku ingat lagi dulu kat sekolah..

Masa: Kelas ....
Lokasi: 5 JOVIAL

"Fadha,awak nak ambik apa kat U nanti?"..dan Fadha pun jawab Komunikasi Massa.
"Ha,Aina!Awak pulak?" tu dia dah seru-seru nama."Psikologi,cikgu"
"Psikologi??ouu you all ni semua science students,kenapa nak ambil bidang-bidang picisan macam tu..

Picisan cikgu?hmmmm...

Aku  rasa tak salah pun kalau science students nak further study ke bidang sastera.vice versa,,kalau nak study dan berjaya maintain score,tak ke rasa ohsem.hahaha

Apa-apa pun,semangat UIA aku dah beralih ke KMS!yeah,a level,here I come!



Half the time,when you feel scared,
The monster is actually just in your head
Not under your bed
Neither in the closet
If you can conquer your inner demons
You're already halfway pursuing your destiny's diamonds
[@] Hlovatesays

0 Responses so far.

Post a Comment

    About Me

    My Photo
    IzmanaGB
    kick off your shoes and lepak wif us...the bloggers are Mai (Hikari Naito), Aina and Izyan...three person many stories one world....haha...camner??
    View my complete profile

    Followers